Bloggtrevligheter!

Här tar man sig lite ledigt från filmbloggvärlden över helgen, och när man är tillbaka har det minsann hänt roliga grejor! Inte för vad jag vad vad det är egentligen, men vem är väl jag att ifrågasätta trevligheter som detta…?

Ber att få tacka RJ:s filmblogg, bilderord, Pladd och D-RL för de trevliga omnämnaden och nomineringar som ramlat in. Och självklart fullgör jag min plikt enligt reglerna;

Mina sju nominerade är:

1. Plox- Om film – Den första filmblogg jag började följa ordentligt.

2. Voldo´s Filmblogg – Rakt, enkelt, stilrent…och snygg betygslogga!

3. Addepladdes (j-vla) filmblogg – Enkla men kärnfulla texter…och ett tufft bloggnamn!

4. RJ:s filmblogg – Snabba texter, och heder till att ta sig an svenska filmer!

5. Rörliga bilder och tryckta ord – en ny favorit som letat sig in i min länklista! Härlig lek med ord som jag gillar. Känns som om vi är lite samma generations barn (?)

6. Fiffis Filmtajm – Galet roligt skrivna recensioner utan krusiduller som lyckas fånga precis det som är viktigt i ett skrifligt omdöme.

7. Rob´s stuff – Effektiva minirecensioner, föredömliga i storlek och fokus på det som jag som läsare vill veta.

bonus:

8. Weekend Video – Känns som en skön uppfriskande fläkt med sina recensioner av filmer som kanske inte direkt dyker upp i min filmbloggvärld. Tokroligt skrivna omdömen som gör att jag skrattar högt varje jag läser! Missa inte!

Knepigt svårt att behöva välja ut de sju nominerade, egentligen vill man ju namnge alla som man läser dagligen. (Ni andra får härmed en stor kollektiv nominering!)

Sju saker om mig själv då:

1. Tycker Blader Runner är världens bästa film.

2. Har tre barn i tonår, yngre tonår och snart-tonår.

3. Undviker reklamkanalerna på tv och avskyr TV4 med sin klämkäcka image.

4. Jobbar till vardags på kontor.

5. Har en gång i tiden skrivit och regisserat en egen film där jag tvingade arbetskamrater att ställa upp som skådisar. En hyllning till Sam Raimi…eller nåt..finns idag bara i ett ex…på VHS!

6. Har en idiotstor samling VHS-filmer som nuförtiden bara ligger och dräller i en garderob. Det värsta är att DVD-samlingen börjar närma sig samma proportioner…

7. Såg Grease sju gånger på bio när det begav sig!

Jaha, så är det med det.
Bara att köra vidare i Bloggträsket!

4 kommentarer på “Bloggtrevligheter!

  1. Ping: Beautiful Blogger Award går till.. « AddePladdes j-vla filmblogg

  2. Tack för nomineringen! Mycket spännande med åldersfrågan, vad får dig att tro det? 😉 Utifrån din barnbeskrivning kan det mycket väl vara sant (helt beroende på när dessa barn prokreerades förstås).

    Gilla

Såhär tycker jag dårå:

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.