Söndags-Surret!

Chevy_Flmr_avatarI samband med att jag grattade Fiffi till att hennes  blogg fyllde 5 starka år stod det plötsligt klart av Flmr minsann är ett äkta årsbarn med Fiffis Filmtajm!
Vilket jag naturligtvis helt glömt bort.

5 år alltså.
Har man skrivit ned sina tankar om det underbara mediet film. Höga och låga åsikter har blandats med varandra i en salig röra.
Jag har faktiskt fått frågan mer än en gång; ”hur orkar du skriva hela tiden?” ”Och hur orkar du se så mycket dåliga filmer?”
Svaret är naturligtvis det enkla, gillar man något tillräckligt mycket hittar man tiden någonstans. Fast förstås, i en drömvärld skulle man ju vilja jobba med sin hobby på heltid. Och det här med att se dåliga filmer…ibland vet man ju aldrig om en film kommer att suga. Man kan ha aningar i många lägen visst. Men å andra sidan, och det här har jag skrivit om förut, det finns en sorts balans i att uppleva det bästa och det sämsta med en film.
Bara det i sig en tjusning.

****

Så vad kommer framtiden att bjuda på?
Vem vet. Att Flmr kommer fortsätta sprida sina subjektiva åsikter känns ju nu ganska självklart i alla fall. Möjligheten att få skriva på en liten filmblogg har varit, och ÄR, en rätt härlig liten upplevelse. Genom Flmr har jag också fått chansen att komma i kontakt med likasinnade kamrater, vilket ger enormt mycket tillbaka på upplevelsekontot! Att det ändå finns ett par som dessutom läser vad jag tycker om filmer är också en ganska häftig upplevelse. Må vara att det är i liten skala.

Jag håller också på att bearbeta brorsan att göra entré på bloggen som gästskribent vartefter! Vi får hoppas att han faller för frestelsen.

****

Hösten har dessvärre varit lite tom på Teman, något man annars har kunnat hitta här Merry-Christmas-2014vid nästan varje höst. Trogna läsare av Flmr vet ju dock att vardagen har varit lite tristare än normalt för yours truly, och det kan möjligen ha spelat in lite.
Nu närmar vi oss dock julmånaden och håll därför ögonen öppna och se till att besöka Flmr regelbundet. En rolig liten uppgift väntar dig som besöker bloggen (och kommer att vilja kräva runt 5 minuter av din uppmärksamhet nästan varje dag…)! Julen flyttar in på Flmr under HELA december, och från och med lördag 29 november fram till dagarna före självaste julafton behöver Flmr just DIN hjälp som besökare och filmtyckare! Check it out då!

Ni har säkert också sett att bloggen bytt lite skepnad under hösten.
Som alltid i något sorts experimentsyfte. Jag  har utvärderat och inhämtat åsikter till höger och vänster…som vanligt måste man lyssna på sina tappra läsare.
Flmr kommer att se lite annorlunda ut igen, främst under julmånaden, men innehållet kommer naturligtvis alltid att vara detsamma. Någonstans har jag förmodligen en anal tvångstanke att ständigt vara på jakt efter den ULTIMATA layouten på en filmblogg.
Kanske man borde blivit reklamare?

****

Hur som helst, Flmr kör vidare!
Häng gärna med in i december och vidare mot 2015!

/Steffo

4 kommentarer på “Söndags-Surret!

  1. Det där låter ju himla spännande, vad har du nu hittat på? Jag kommer givetvis kika in här från den 29:e (också) och se vad det är 🙂

    Och G R A T T I S till fem år, till en blogg som bara blir bättre och bättre med åren. Den är lite som en levande organism på det sättet 🙂

    Gilla

  2. Tack!

    Och det handlar inte om några JÄTTEGREJER vi ska ägna oss åt i december…mer lite mystrevligt…hoppas jag iaf.
    Knäckte idén redan i somras faktiskt och ni kommer naturligtvis att känna igen upplägget när ni ser det…. 😉

    Gilla

Såhär tycker jag dårå:

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.